Fromax Kennel - Welsh Corgi Cardigan

Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Marteus - 11 augusti 2009 21:11


Först och främst vill jag gratulera Petra till framgångarna vid utställningen i Askersund i söndags. Bukett

Tack Petra för att du förde fram min Tiger till Championat Championat och vår junior Bilbo till hans första Ck!

Tack även till Malin Eriksson som visade Bilbo i konkurrensen! Bukett


Det var roligt att få läsa de fina omdömen (kritiker) som domaren Anna Törnlöv gav både far och son. Så jag återger dom här:


Domarkritik Wesa Borgs Tiger:

"Kraftfull maskulin hane. Välformat huvud. Korrekt bett. Välplacerade öron. Utmärkt bröstkorg. Korrekt front. Bra benstomme. Bra bakställ. Utmärkt päls och färg. Rör sig bra. Mentalitet u.a." 


Tiger uppställd:


Domarkritik Fromax Bilbo  Bagger:

"Härlig juniorhane. Välskuret huvud. Korrekt bett. Utmärkt bröstkorg. Kraftig benstomme. Vacker överlinje. Rör sig väl. Mentalitet u.a."


Bilbo uppställd:


Stort tack också till Kristina för de fina bilder som hon tog på vår hanar m.fl under utställningen. De gav mig nästan känslan av att ha varit där! Bukett


Susan

Fromax kennel

Presentation


CH Fromax Tinker Bell "Belle"

Kategorier

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards