Fromax Kennel - Welsh Corgi Cardigan

Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Marteus - 2 oktober 2009 11:40

 

Det hjälpte visst att klaga lite igår. På uteblivna bilder, alltså... För matte Petra tog fram kameran och tog lite nya bilder på mig och dom andra i gänget. (Om man klickar på en bild, så blir den större - och om man sedan för muspekaren över bilden, så ser man hur man "bläddrar" till nästa bild.)


 

Belle vilar  

 

Så nu kan alla se att jag inte precis är någon "smal tarm", som dom påstår. Smärt och smidig är jag, men det tycker jag är helt OK. För det är tant Holly också - och henne är det full fart på.  
 

Belle 1okt09   Holly springer   Saga o Belle  

 

Min mamma Saga var också väldigt slank (och ganska "långbent" för en Corgi) när hon var valp, säger hon. Så matte Susan retade henne och undrade om hon kanske var en Border Collie? Tungan ute

 

Igår tog matte Petra bilder på mig när jag satt fint - nästan lika fint som min syster "Fenja". Så nu kan alla se, att jag också kan:

 

Fenja sitter fint   Belle sitter fint   Belle hoppar  

 

När vi var ute och lekte igår, blev tant Holly jättearg på min halvbror Bilbo. Så tant Holly - som ju är mycket mindre än Bilbo - brottade ner honom och tog honom i ordentlig "upptuktelse". Jag höll mig undan. Bilbos mamma, tant Tina, kom rusande för att hjälpa sin son. Och Bamse rusade också dit - för att mäkla fred, antagligen.

 

Holly, Bilbo o Tina   Bamse, Holly, Bilbo o Tina   Holly, Frodo o Bilbo springer  

 

Tant Tina blev först väldigt arg på tant Holly - fast dom är bästa vänner annars. Men när tant Tina fick veta att Bilbo hade varit framfusig och närgången, så tyckte hon också att Bilbo behövde en ordentlig åthutning. Sedan blev alla goda vänner och lekte igen. Glad

  

Belle o Saga springer  

 

Min mamma Saga sa, att tant Holly nog skulle "löpa" snart, och att det var därför som Bilbo hade varit framfusig. Men tant Holly löper och springer jämt - precis som jag och mamma - så jag fattar ingenting??? Oskyldig 

 

//Tingeling 

Presentation


CH Fromax Tinker Bell "Belle"

Kategorier

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards