Fromax Kennel - Welsh Corgi Cardigan

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Marteus - 6 oktober 2009 10:54


Eftersom det är sån't tjat om att jag ska äta mera, så tog jag och vägde mig häromdagen. Och jag väger i alla fall hela 8 kilo! Och det är inte så illa när man snart ska bli 4 månader.

 

Mina föräldrar, Tiger och Saga, väger förstås mycket mera - hela 19 kilo var. Fast mamma behöver allt banta lite till... (kolla bilden - mamma är i mitten).

 

Tiger, Saga o Belle  

 

Det är full fart här hela tiden. Vi samlas kring äppelträdet, och killarna brukar ha dragkamp - särskilt min halvbror Bilbo och farbror Frodo. Min pappa Tiger är också med ibland - fast han är inte så förtjust i dragkamp. Och jag vill inte ha dragkamp med farbror Frodo i alla fall - han är alldeles för stark.

 

Frodo, Bilbo, Tina o Belle   Belle o Frodo   Tiger o sonen Bilbo dragkamp  

 

Ibland har vi publik. Barnen tycker att det är roligt att titta på oss när vi leker. 

 

Bilbo, Belle, Holly o Bamse med publik  

 

Tant Tina började "löpa" i lördags. Det droppar blod om henne (så nu vet jag vad det är). Alla killarna här tycker att hon luktar jättegott, så nu får hon inte vara med dom och leka längre. Min mamma och tant Holly har inte börjat "löpa" än.

 

Nu har jag inte tid längre, för jag ska busa lite med Bilbo och Bamse. Dom gillar att leka med mig - särskilt Bilbo. Bamse är inte lika busig som Bilbo - han vill mest hålla på och tvätta mig. Men Bilbo och jag brottas och retar varandra.

 

//Tingeling

Presentation


CH Fromax Tinker Bell "Belle"

Kategorier

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards