Fromax Kennel - Welsh Corgi Cardigan

Alla inlägg den 6 november 2009

Av Marteus - 6 november 2009 12:45


Nu har jag så mycket att berätta, så jag vet knappt var jag ska börja någonstans. Men jag börjar med att visa nya bilder på min bror "Lexus" (Peter Pan). För när det snöade häromdagen så upplevde han också sin första snö. 

 

Lexus första snön  

 

Snön här i Vingåker har förstås smält bort, så här är det "lervälling" igen. Jag undrar om snön har smält i Kumla också (där Lexus bor)? 

   Lexus väger hela 13 kilo nu, skriver hans matte Terese. Så han är på väg att bli en stor och kraftig kille - en riktig "Bamse", kanske? Flört (Själv vägde jag bara drygt 9 kilo för ett par veckor sedan.)

 

Lexus snö   Lexus sover   Lexus snart 5 månader  

Foton av Lexus: Terese Vigardt  

I helgen var pappa Tiger och min halvbror Bilbo på utställning i Växjö. Där gick det ju bra för dom - pappa vann och Bilbo kom trea! Men roligast hade dom visst när dom hälsade på hos min syster "Fenja" (Tiger Lily) i Moheda, som ligger nära Växjö.

   Fenja har fått en väldigt vacker röd färg - hon ser nästan ut som en "rävunge": 

 

Fenja snart 5 månader  

 

Det märks på bilderna att Fenja hade väldigt roligt ihop med pappa och Bilbo. Annars är visst Fenjas bästa kompis en katt. Hon och katten ser ut att vara riktigt goda vänner. 

 

Bilbo o Fenja leker   Fenja o pappa Tiger leker   Fenja o hennes kattkompis 

 

Jag hoppas att både Fenja och Lexus kommer hit och hälsar på, så att vi får leka igen. Inte för att jag saknar lekkompisar här - Bilbo och Bamse ställer gärna upp liksom min katt Prisse. Men det vore trevligt att få träffa mina kullsyskon igen. 

   Nu ska jag gå ut och leka i lervällingen, så jag får berätta om tant Hollys "äventyr" en annan gång. Tyst 

 

  Belle 28okt09  

//Tingeling

Presentation


CH Fromax Tinker Bell "Belle"

Kategorier

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards