Fromax Kennel - Welsh Corgi Cardigan

Alla inlägg den 30 december 2009

Av Marteus - 30 december 2009 17:55

I morse var det kallt här i Vingåker - hela 20 minusgrader! Men jag hade väldigt roligt ute ändå. För min bror "Lexus" (Fromax Peter Pan) kom hit och hälsade på. Han har blivit en stor, kraftig kille, som nu väger hela 14,6 kilo. (Jag väger 12 kilo.)

 

    

Mamma Saga tyckte att det var jätteroligt att hennes enda son Lexus kom hit igen. Det var ju ett tag sedan de sågs (jag träffade ju Lexus i november).

 

        

Lexus är nästan lika stor nu som våra halvbröder Bilbo och Bamse, fast han bara är 7 månader snart och dom är 14 månader...

   Bilbo och Bamse tyckte först att det var jätteroligt att leka med Lexus. Men Bilbo och Lexus blev snart lite osams, för båda ville ha mig för sig själv... Dom blev visst lite svartsjuka, bröderna...  

       

Så Bilbo och Bamse fick gå in, medan Lexus och jag fortsatte leka. Morfar Frodo - som ju inte är morfar åt Lexus och mig "på riktigt" - kom ut en stund och ville leka med Lexus. Men Lexus tyckte nog att det var roligare att jaga mig.  

        

Det var ett kort besök, men Lexus kommer nog snart igen, för han bor inte så långt från oss - i Kumla. Lexus är en snäll och glad kille:

 

  

Jag önskar att min syster "Fenja" (Fromax Tiger Lily) också kommer hit och hälsar på snart. Hon bor rätt långt bort - i Växjötrakten. Där har hon det jättebra med många kompisar - både katter och hundar. Vi får ju bilder av hennes matte Malin ibland - här är en av dom:

  


     Gott Nytt År allihopa önskar jag!   

//Tingeling

Presentation


CH Fromax Tinker Bell "Belle"

Kategorier

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards