Fromax Kennel - Welsh Corgi Cardigan

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Tjingeling från Tingeling

Av Marteus - 25 augusti 2010 16:33

Jag har inte skrivit något i min dagbok på hela året, så vem jag - "Tingeling" - är har väl alla hunnit glömma? "Tingeling" är mitt alias (jag heter egentligen Fromax Tinker Bell och kallas för "Belle" till vardags.) Nu har jag blivit en stor Cardigan-tjej på hela 14 månader. Och jag har hunnit vara med om en hel del.

  

 Ovan: Fromax Tinker Bell vid 11 månaders ålder

I vintras var jag väldigt upptagen med att vara barnflicka åt tant Hollys "Narnia"-valpar. Och snart får jag nog lov att bli barnflicka igen, för tant Tina tänker skaffa valpar om några månader...

    

 Ovan: Belle lekledare åt Jadis och Aslan

Under våren och sommaren har det också varit full fart här hos Fromax Kennel. Min halvbror Bilbo och jag har åkt "landet runt" (nästan) och varit på en massa utställningar. Det har gått bra för oss båda två. Jag har fått två Cert och blivit BIM (bästa tik) två gånger. För Bilbo har det gått ännu bättre - han har fått hela 6 Cert och blivit BIR en gång (Bäst i Rasen) och bästa hane (BIM). Men han är ju lite äldre än jag - 21 månader. Mer om det finns att läsa under rubriken "Utställningar" här i bloggen.

        

Vi har ju inte bara varit på utställningar. Sommaren var varm ett tag här i Vingåker, och vi fick duscha i vattenspridaren på tomten. Och vi har varit i vårt fritidshus i Långvind, Hälsingland. Där kunde vi simma i sjön. Min mamma Saga - en riktig "simmardrottning" - var simlärare åt mig, Bilbo och Bamse.

  

        

 

Min pappa Tiger flyttade till Uppsala-trakten i vintras. Han och farbror Frodo kom inte så bra överens längre, så min pappa fick flytta till en fodervärd - Lotta. Jag träffade pappa när jag var på utställningen i Österbybruk i maj. Han var där och såg när jag fick mitt första Cert och blev BIM. Det var roligt!

Pappa kommer hit i september - det har han och hans matte Lotta lovat...  

      

 

Vi får ibland bilder och rapporter från de Fromax-valpar som flyttat till nya hem. Min kullbror Peter Pan ("Lexus") har fått en "lillebror" - William. Det är en liten "människo-valp".

Grattis Terese, Alexander och Lexus!    Vi ses snart, hoppas jag!

  

 Ovan: Alexander med William och Terese med "Lexus" i knät.

Och min kullsyster "Fenja" (Fromax Tiger Lily) har också varit barnflicka åt en valp - en liten Wachtelhund. Dessutom har Fenja flyttat från Småland till Sörmland, så jag hoppas att hon kommer hit snart. Det är ju inte så långt till oss längre...

        

Ovan: Fromax Tiger Lily ("Fenja")

Fromax Caspian (från "Narnia"-kullen) hör vi ofta ifrån och vi kan också läsa om hans äventyr på hans "adoptiv-mamma" Astas hemsida: http://www.astassida.dinstudio.se/ 

Caspian har blivit en stor, stilig kille nu - hela 7 månader. Han tränar lite "bruks" redan tillsammans med Asta och Camilla. 
Och han har provat på att valla får!

Det var visst roligt - läs gärna i Astas dagbok om det...     

  

        

Ovan: Fromax Caspian 7 månader

 

Pappa Tiger, Bilbos och "Bamses" kullbröder "Wille" och "Sam", min kullbror "Lexus", "Narnia"-kullens pappa Morris med deras halvsyster Myllys och Fromax Lucy, Fromax Caspian och Asta med familjer har lovat att komma hit till vår kennelträff i september. Det ska bli kul! Och jag hoppas att det blir fler som kommer.   

 

Nu slutar jag för den här gången. Jag berättar lite mer någon annan gång.

 

Tjingeling från "Tingeling"

Fromax Kennel 
P.S Klicka på bilderna så blir dom större och får text. Och går att "bläddra". D.S. 

 
 
Camilla & Caspian

Camilla & Caspian

25 augusti 2010 22:13

Vilken rolig rapport att läsa! Vi ses i september, ska bli jättekul att träffa söta Belle och alla andra!

http://www.astassida.dinstudio.se

 
Susan

Susan

26 augusti 2010 00:38

Tack Camilla & Caspian. Det ska bli roligt att ses snart igen!
"Tingeling" (och Susan)

http://www.fromax.se

 
Mija

Mija

26 augusti 2010 08:04

Kul att du har hittat till bloggen igen Tingeling, har saknat dina rapporter :-)

http://plogflickan.blogg.se

 
"Tingeling"

"Tingeling"

26 augusti 2010 15:06

Jag ska försöka skriva lite oftare hädanefter, Mija! ;-)
"Tingeling"

http://www.fromax.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marteus - 21 april 2015 09:39

  13 vuxna Welsh Corgi Cardigan + 7 valpar och 12 människor på liten yta - gick hur bra som helst     Veckorna har gått fort och alla valpar mår bra. Nu är de 8 veckor och ett par flyttade ut redan i fredags (17 april) till sina nya hem (mer ...

Av Marteus - 29 mars 2015 22:00


March 27th the Fromax Game of Thrones Litter turned 5 weeks old. 7 healthy strong and happy Puppies. 2 boys and 5 girls     . Belle gave birth to 9 puppies (free whelped in two hours February 20th. 3 boys and 6 girls. Boy # 2 was stillborn, but the o...

Av Marteus - 19 februari 2015 03:33


Puppies are on their way on Day 63, Feb 19th, 2015       I took a night walk with CH Fromax Tinker Bell (Belle) on Day 63 of her pregnancy at 2 AM      She did suggest it her self .She still Loves to pose and he is really easy to free stack...

Av Marteus - 18 februari 2015 04:10

  Belle & Tibbe - puppies born soon - Now Day 62 of pregnancy / dräktighet       It has been a few turbulent days here at Fromax Kennel - now the pack is resting and waiting for Belle to give birth to her and Tibbie´s puppies. During the night s...

Av Marteus - 2 februari 2015 08:24

  Belle Dygn 37 / Day 37  Today Feb 2nd she is on Day 46 SE UCH Fromax Tinker Bell (Belle) är med all säkerhet dräktig.      Hon har lagt ut en hel del runt midjan och magen har växt och blivit större bara på någon vecka, Valparna beräknas fö...

Presentation


CH Fromax Tinker Bell "Belle"

Kategorier

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards