Fromax Kennel - Welsh Corgi Cardigan

Alla inlägg den 1 september 2010

Av Marteus - 1 september 2010 15:59

I lördags ringde Lucys matte Elin (fodervärd åt Fromax Lucy). Hon, husse Andy, Lucy och "Sam" (Fromax Samwise Gamgee) var på deras sommarställe i Skogstorp, 5 mil från oss. Så matte Petra bestämde sig för att åka dit och ta uppställningsbilder på Lucy. 

  

       

Ovan: Fromax Lucy 7,5 månader
(Klicka på alla små bilder, så blir dom stora, får text och går att bläddra.)


Alla vi sju Cardigans hos Fromax kennel får inte plats i bilen samtidigt. Så dom tvåbenta här bestämde att bara fyra av oss skulle få följa med till Skogstorp. Tant Holly ville förstås träffa sin dotter Lucy, och tant Tina ville träffa sin son Sam. Bilbo och Bamse ville leka med sin bror Sam, sa dom. Så jag fick stanna hemma tillsammans med min mamma Saga och farbror Frodo. Jag blev arg och jätteledsen och grinade i minst en timme efter att dom hade åkt!   

För det var orättvist! Lucy är ju min kompis och Sam är i alla fall min halvbror!


      

Ovan: Fromax Samwise Gamgee ("Sam") 21 månader

Jag misstänkte att gänget skulle ha väldigt roligt i Skogstorp. Och det kan man ju se på bilderna att dom hade... Dom busade och satte krokben för Lucys husse Andy    och jagade Lucys matte Elin över hela den stora tomten:


         


    



Och dom sprang efter bollar, jagade varandra och lekte i agility-tunneln. Ibland vilade dom. Alla ser så glada ut... Så nästa gång matte Petra åker till Skogstorp ska jag smita ner i garaget och gömma mig i bilen - så att jag kommer med!   

         

        

        

            

Min kompis Lucy har blivit väldigt sin mamma Holly, tycker jag. Men Lucy är redan större och kraftigare än sin mamma - fast Lucy bara är 7,5 månader gammal.

  

Ovan: Till vänster Fromax Lucy och till höger hennes mamma Verdidas Holly.

 

Snart får jag i alla fall träffa Lucy och Sam - och många andra - när vi har kennelträff. Så nu är jag glad igen!

  

Tingeling

(Fromax Tinker Bell)

 

 

Presentation


CH Fromax Tinker Bell "Belle"

Kategorier

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards