Fromax Kennel - Welsh Corgi Cardigan

Alla inlägg den 29 september 2010

Av Marteus - 29 september 2010 20:23

   Muskelträning och bus i sandgropen


Igår åkte jag och sex av våra Welsh Corgi Cardigans till sandgropen för en timmes lek och muskelträning  .  Det visade sig också bli en träning i följsamhet och lydnad...


När vi hade parkerat vid sandgropen så släppte jag ut alla ur bilen och de började springa runt i sandgropen. Jag gick tillbaka till bilen för att hämta vattenskålen och gänget följde med mig dit. Plötsligt ser vi en stor älgko ett par meter framför oss på skogsvägen, som står och tittar på oss.


Ingen hund sa något, men tittade intresserat på älgen, varpå jag vänder och springer mot gropen samtidigt som jag ropar och visslar. Alla sex kommer springande efter mig och struntar i älgkon på vägen! Kändes verkligen skönt att hela flocken lyssnade på sin ledare och  följde mig dit jag ville ha dom  .


Lite senare fick Holly syn på / eller hörde något bakom träden nere i sandgropen och sprang för att se vad det var, med resten av gänget tätt efter. En kort videosnutt visar hur de vänder om när jag visslar på dom. Videon visar också hur bra muskelträning de får av att springa upp och ner i sandtaget:


   Video   


Bilder på Frodo, Bilbo, Bamse, Tina, Holly och Belle i sangropen:

          

      

              


Det blev en hel del spring uppför och nedför backen och alla hade jättekul. Tina som hade hittat en stor gren, såg till att hon fick hjälp av Belle att bära den uppför backen, på ett kanske ovanligt sätt    :

            


    Tina gick upp på vägen ibland för att kolla om älgen skulle dyka upp igen: 



Fromax Kennel

//Petra

Presentation


CH Fromax Tinker Bell "Belle"

Kategorier

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards