Fromax Kennel - Welsh Corgi Cardigan

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Belle & Mille på ringträning i Örebro

Av Marteus - 31 oktober 2010 17:30

Idag var jag (Fromax Tinker Bell "Belle") och min Perrokompis Mille i Örebro på en inofficiell utställning.   


Mina mattar Petra och Susan tyckte att jag kanske behövde träna på att ställas ut inomhus, eftersom jag inte varit på någon inomhusutställning sen i april i år... Så Petra och jag åkte med Mille och hans matte Åsa, till den inofficiella utställningen i Örebro. Mille behövde också lite ringträning tyckte hans matte  .


Jag förstår inte riktigt varför de tyckte att vi behövde träna? Det gick ju jättebra för både mig och Mille   .


Belle vaktar sina och Milles rosetter


Petra och Susan pratade bakom min rygg, innan jag åkte, det hörde jag minsann... De sa något om att jag var en "naken Corgi" och att jag kanske inte skulle ställas ut förrän min päls växt ut. Men jag har inget att dölja, så jag tycker att det spelar ingen roll, alla fäller ju ur sin päls då och då.. Visst jag har inga byxor och min fana på svansen är borta, men jag är fin ändå!   


Domaren, Lena Nordgren tyckte väldigt mycket om mig. När hon kände på mitt förbröst så ropade hon: Det här kan man kalla förbröst!

Jag fick väldigt fin kritik och fick HP och blev sedan  BIR (=Bäst i Rasen), det var roligt, fast jag var den enda Cardigan som var där, det skulle ha varit en tik till, men hon dök inte upp   .


Fromax Tinker Bell "Belle"  får sin kritik framför domarbordet


Domarens kritik

Domare: Lena Nordgren:

" Feminin tik av mycket god typ. Utmärkt förbröst, utmärkt hals och rygg. Passande benstomme. Utmärkta öron och svans. Pälsen i fällning, men av god kvalitet. Gott markavstånd. Rör sig mycket bra runt om."


          


Det var väldigt spännande att titta på Mille i ringen, han skötte sig jättebra och han fick också HP och blev BIR   . Grattis Mille!!

  

Mille softar i matte Åsas knä med sina rosetter


När vi var klara i ringen båda två, så bestämde vi oss för att åka hem och busa i solen, istället för att stanna och vänta på gruppfinalerna, ett bra beslut tycker jag! För vi fick vänta i många timmar innan jag fick gå in i ringen för jag var näst sist i min ring, inte så kul att bara vänta, när man kan gå ut i solen och ha roligt istället.

    

      

        


//Fromax Tinker Bell "Belle"

Fromax Kennel


 
 
Sarah

Sarah

31 oktober 2010 19:53

Seort grattis =)

Kram

http://garpenborgsdorothea.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

1 november 2010 07:25

Grattis till söta Belle och Mille!!! Nakencorgi är väl kanske att ta i :-), det gick ju fint ändå. Vi ses på lördag!

http://www.astassida.dinstudio.se

 
Fia

Fia

1 november 2010 08:14

Grattis
Kim här hemma hälsar och säger att det går visst att ställas som nakenfis om man ser ut som man ska under pälsen. Han har visats upp med både råttsvans och 5 strån som skulle föreställa krage och fått fin kritik. Även om han är snyggare med päls ;)

http://www.listeline.se

 
Belle

Belle

1 november 2010 15:45

Tack:-)
Hoppas att jag får behålla den päls jag har nu i alla fall tills på lördag:-))

Fia och Camilla vi ses på lördag:-)

//Belle

http://www.fromax.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marteus - 21 april 2015 09:39

  13 vuxna Welsh Corgi Cardigan + 7 valpar och 12 människor på liten yta - gick hur bra som helst     Veckorna har gått fort och alla valpar mår bra. Nu är de 8 veckor och ett par flyttade ut redan i fredags (17 april) till sina nya hem (mer ...

Av Marteus - 29 mars 2015 22:00


March 27th the Fromax Game of Thrones Litter turned 5 weeks old. 7 healthy strong and happy Puppies. 2 boys and 5 girls     . Belle gave birth to 9 puppies (free whelped in two hours February 20th. 3 boys and 6 girls. Boy # 2 was stillborn, but the o...

Av Marteus - 19 februari 2015 03:33


Puppies are on their way on Day 63, Feb 19th, 2015       I took a night walk with CH Fromax Tinker Bell (Belle) on Day 63 of her pregnancy at 2 AM      She did suggest it her self .She still Loves to pose and he is really easy to free stack...

Av Marteus - 18 februari 2015 04:10

  Belle & Tibbe - puppies born soon - Now Day 62 of pregnancy / dräktighet       It has been a few turbulent days here at Fromax Kennel - now the pack is resting and waiting for Belle to give birth to her and Tibbie´s puppies. During the night s...

Av Marteus - 2 februari 2015 08:24

  Belle Dygn 37 / Day 37  Today Feb 2nd she is on Day 46 SE UCH Fromax Tinker Bell (Belle) är med all säkerhet dräktig.      Hon har lagt ut en hel del runt midjan och magen har växt och blivit större bara på någon vecka, Valparna beräknas fö...

Presentation


CH Fromax Tinker Bell "Belle"

Kategorier

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards