Fromax Kennel - Welsh Corgi Cardigan

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Marteus - 17 juni 2011 06:04



Fromax Caspian genomförde sitt MH hos Bjuvs BK. Beskrivare var Monique Wrambeck och testledare Ken Lundahl. Caspian var den första corgi som de beskrivit där.


Caspians matte Camilla Knutsson skickade en hälsning om hur det gick på söndagens MH:


"Så har då corgin Känd mental Status. En del överaskningar, en del ungefär som jag trodde. Inga kvarstående rädslor/intresse, inga hot eller aggressioner.


Modigare än vad jag trodde vad gäller spöken, skrammel och dumpe - nyfiken och går fram nästan själv. Etta på skotten. Jag är nöjd med lillgrabben  .


Vid lilla bytet checkade han främst var kaninen sprungit som befann sig där strax innan vi kom fram.

Spökena: där trodde jag han skulle skälla som en tok och ev fly men nej, han satte sig ner med ryggen emot spökena, mellan mig och dem. När vi släppte honom sprang han mellan spökena och kollade var det ena hade gömt sig. Han kom fram och hälsade när jag tog av huvan.


Som alltid roligt och intressant att se hur hundarna beter sig i okända situationer.


Bjuvs BK hade en fin bana, rutinerade funktionärer, allting flöt bra. Har man en skotträdd hund ska man tänka sig för där dock, det ligger en skjutbana i närheten där det smällde hela tiden. Inte högt men ändå, kan bli en onödig störning."


Bilder från Caspians MH


     

 

Foto: Sara Määttä


Caspians MH protokoll:

 

Härligt att höra om Caspians MH - en orädd, stabil, social kille med mycket leklust - en cool kille - precis som jag upplever att han är    .


Ska bli spännande att se vad han och Camilla kommer gå vidare med och hur de utvecklas tillsammans som ett team .  


Lite fler bilder som Camilla har skickat, tack Per, Sara och Camilla för alla fina bilder vi får på Caspian  .


       


  Fromax Kennel

  Petra

Presentation


CH Fromax Tinker Bell "Belle"

Kategorier

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards