Fromax Kennel - Welsh Corgi Cardigan

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Tingeling 29 oktober 2009

Av Marteus - 29 oktober 2009 11:36


Hej igen!


Nu har det gått jättelänge sedan jag skrev. Men det har varit ett sån't liv här, och jag har haft fullt upp! För alla tjejerna här (utom jag) "löper".


Belle 28okt09  


Ja, tant Tina har just löpt klart och tant Holly har precis börjat löpa, men min mamma Saga "höglöper" nu. Så alla killarna här har ju varit (och är) "lite galna"... Särskilt farbror Frodo som ylar stup i ett, när tjejerna går ut... 


Igår var vi alla ute och lekte tillsammans - utom min mamma Saga. Hon får inte vara tillsammans med pojkarna nu... Det var full fart på oss allihop. Pappa Tiger och Holly brottades - fast det såg ut som om dom dansade. Flört 


Holly 28okt09   Tiger o Holly   Tina 28okt09  



Farbror Frodo är ju morfar till mina halvbröder. Fast konstigt nog är han inte morfar till mig... Min morfar heter Blondie's Noble Man och bor långt borta i Danmark. Så jag får kalla farbror Frodo för morfar jag också - för det har han sagt. Han är snäll. Morfar Frodo gillar att leka och brottas och retas med sina barnbarn. Han är lekfull som en valp fast han snart ska fylla 7 år.


Frodo med barnbarnen Bamse o Bilbo   Bilbo o Frodo  Belle tog bytet   






Jag börjar få väldigt lång hals. Det har jag "ärvt" efter min mamma Saga, säger mina mattar. Hon var stilig när hon var ung, min mamma... (Det är hon förresten fortfarande.) Och hon vann många priser. Först en bild här på min mamma som valp (lite äldre än jag är nu). Och sedan en ungdomsbild på mamma. Och till slut jag med min långa hals...Skrattande 

Saga som valp   Saga 2006   Belle lång hals  

Vi fick ett par kokosnötter av matte Petra häromdagen. Vi jobbade och jobbade med nötterna - särskilt Bilbo - och till slut lyckades vi dela på dom så att vi kom åt den goda kokosen. Då tog matte Petra kokosnötterna och gav dom till fåglarna!!! Gråter Det var ju onödigt, tyckte jag, för fåglarna har ju talgbollar och frön som vi inte når hur vi än hoppar!

Talgoxe   

Fast fåglarna blev ju glada förstås. Tyvärr har jag ingen bild på fåglarna med kokosnötterna, så ni får nöja er med en av våra talgoxar som sitter på en talgboll.

//Tingeling 

 
 
Ingen bild

MohedaMalin

30 oktober 2009 16:38

Fina bilder som vanligt =0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marteus - 21 april 2015 09:39

  13 vuxna Welsh Corgi Cardigan + 7 valpar och 12 människor på liten yta - gick hur bra som helst     Veckorna har gått fort och alla valpar mår bra. Nu är de 8 veckor och ett par flyttade ut redan i fredags (17 april) till sina nya hem (mer ...

Av Marteus - 29 mars 2015 22:00


March 27th the Fromax Game of Thrones Litter turned 5 weeks old. 7 healthy strong and happy Puppies. 2 boys and 5 girls     . Belle gave birth to 9 puppies (free whelped in two hours February 20th. 3 boys and 6 girls. Boy # 2 was stillborn, but the o...

Av Marteus - 19 februari 2015 03:33


Puppies are on their way on Day 63, Feb 19th, 2015       I took a night walk with CH Fromax Tinker Bell (Belle) on Day 63 of her pregnancy at 2 AM      She did suggest it her self .She still Loves to pose and he is really easy to free stack...

Av Marteus - 18 februari 2015 04:10

  Belle & Tibbe - puppies born soon - Now Day 62 of pregnancy / dräktighet       It has been a few turbulent days here at Fromax Kennel - now the pack is resting and waiting for Belle to give birth to her and Tibbie´s puppies. During the night s...

Av Marteus - 2 februari 2015 08:24

  Belle Dygn 37 / Day 37  Today Feb 2nd she is on Day 46 SE UCH Fromax Tinker Bell (Belle) är med all säkerhet dräktig.      Hon har lagt ut en hel del runt midjan och magen har växt och blivit större bara på någon vecka, Valparna beräknas fö...

Presentation


CH Fromax Tinker Bell "Belle"

Kategorier

Fråga mig

6 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards